loading...

وبلاگ دیزاینستان

بازدید : 249
چهارشنبه 22 مرداد 1399 زمان : 14:23

خمیر پهن کن پیتزا

خمیر پهن کن پیتزا دستگاهی بسیار کاربردی است که می تواند در جهت مشتری مداری کمک شایانی به شما داشته باشد. شما می توانید با در اختیار داشتن یک خمیرپهن کن به راحتی و در کمترین زمان ممکن سفارشات مشتریان را آماده سازید. این دستگاه با کمترین استفاده از دست و با رعایت اصول بهداشتی می تواند در پخت انواع پیتزا به شما کمک کند.

پیتزا غذایی پرطرفدار است که همواره در صدر پرفروش ترین غذای هر رستوران و یا فست فود است. این غذای ایتالیایی هم اکنون در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و در هر کشور شاید طعم و مزه خاصی را برای پخت آن انتخاب کنند. در ایران دو نوع پیتزا طرفداران زیادی دارد پیتزای ایتالیایی و پیتزای آمریکایی. این پیتزا ها از خمیر پیتزای متفاوتی از نظر حجم استفاده می کنند که دستگاه خمیرپهن کن می تواند این کار را بصورت مدون و به خوبی انجام دهد.

خمیر پهن کن دستگاهی برای تسهیل پهن کردن و آماده کردن خمیر برای پخت است و از کیفیت بسیار بالایی در ساخت بدنه برخوردار است و با به کار بردن آلیاژ استیل ضدزنگ در ساخت آن استحکام و بهداشت محصول خود را توامان تضمین کرده است.

قطعا واژه ی وردنه بارها به گوشتان خورده و با آن آشنایی دارید. اجسام استوانه ای شکلی که اصطلاحا چونه ی خمیر را به وسیله ی آن پهن می کنند تا آن را تبدیل به دیسک های لطیف و نازک کرده و برای پخت آماده کنند. دو طرف این جسم استوانه ای باریک تر بوده تا فرآیند غلطاندن به سهولت انجام شود. این خمیر پهن کن ها که در جنس های چوبی ، استیل و … ساخته می شوند در گذشته در نانوایی ، شیرینی پزی و … مهم ترین ابزار برای پهن کردن خمیر نان ، خمیر شیرینی و … بودند و مورد استفاده قرار می گرفتند.

شاید بتوان گفت امروزه وردنه ها فقط در شیرینی پزی ها جایگاه خود را حفظ کرده و ابزاری کاربردی در این کسب و کار هستند. با توجه به زیاد شدن فست فود ها و افزایش تقاضا برای غذاهای آماده و سریع نقش وردنه ها در نانوایی ها و فست فود ها کم رنگ تر شد و در آشپزخانه های صنعتی کم کم این احساس نیاز پیدا شد که باید وسیله ای باشد تا بتواند فرآیند پهن کردن خمیر را سریع تر و در حجم بالاتری انجام بدهد و به این ترتیب خمیر پهن کن ها ساخته شدند.

لازم به ذکر است که این دستگاه ها در اشکال و اندازه های مختلف و کاربرد استفاده ی متفاوتی دارند. مثلا خمیر پهن کن مخصوص نانوایی ، خمیر پهن کن های مخصوص خمیر پیتزا و …

دستگاه های خمیر پهن کن به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

_ دستگاه خمیر پهن کن تک رول

_ دستگاه خمیر پهن کن دو رول

در نوع اول این دستگاه یک جفت غلتک داشته که غالبا جنس آن پلاستیک فشرده است و در بالا یا جلوی دستگاه قرار دارد. شخص مورد نظر در ابتدا خمیر را کمی باز می کند و سپس آن را بین دو غلتک قرار می دهد. غلتک های در حال چرخش خمیر را صاف کرده و از طرف دیگر دستگاه آن را به بیرون هدایت می کنند.

اما نوع دوم این خمیر پهن کن ها دارای دو جفت غلتک هستند. غلتک ها یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین دستگاه قرار دارند. ویژگی منحصر به فرد خمیر پهن کن دو غلتکی این است که پس از این که خمیر بوسیله ی غلتک بالایی صاف شد با یک چرخش حدودا ۹۰ درجه مجددا خمیر به غلتک پایینی وارد شده و خمیر نهایی کاملا صاف و گرد است.

جنس بدنه دستگاه عموما فولاد و روکش آن ها استیل ضد زنگ است. عرض غلتک ها متفاوت cm40، cm50 ، cm60 و… و جنس آنها پلی اتیلن ، pvc یا پلیمر های تموپلاستیک ، است. این دستگاه در اندازه های رومیزی یا بزرگتر و ایستاده موجود هستند.

مزایای استفاده از خمیر پهن کن پیتزا

برای اینکه بتوانید یک پیتزای لذیذ و خوشمزه را بپزید می بایست در همان ابتدا یک خمیر خوب در اختیار داشته باشید. این خمیر خوب را شما می توانید به راحتی توسط خمیرپهن کن تولید کرده و از آن برای پخت پیتزا استفاده کنید. یکی از مزیت های خوب این دستگاه این است با کمترین دخالت دست و با رعایت اصول اصلی بهداشتی نسبت به تولید خمیر اقدام کنید.

این محصول، دستگاهی ضروری جهت قالب گیری و پخت پیتزا های هم اندازه و هم قطر در رستوران و فست فود ها می باشد. عملکرد این دستگاه به صورت پیوسته بوده و تعداد خمیر گیری متناسب با سرعت اپراتور دستگاه می باشد.

قیمت دستگاه خمیر پهن کن :

هر یک از خمیر پهن کن های نامبرده شده از نظر جنس بدنه دستگاه ، جنس غلتک ها ، میزان برق مصرفی ، اندازه و شکل ، تک رول یا دو رول بودن ، عرض غلتک ها ، وزن دستگاه ، قدرت موتور دستگاه ، وزن خمیر ، ظرفیت خروجی دستگاه ، گارانتی ، موارد استفاده که در نانوایی یا فست فود ها کاربرد داشته باشد و در نهایت کیفیت و زیبایی طراحی ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته که به طبع همه ی این ویژگی ها روی قیمت این دستگاه تاثیر می گذارد.

ساده ترین نوع آن ها قیمتی حدود ۴-۵ میلیون داشته و در انواع پیشرفته تا چندین میلیون تومان هستند. برای مثال نوع رومیزی نواری که نواری برزنتی داشته تا خمیر صاف شده را به راحتی به بیرون هدایت کند عموما در نانوایی ها مورد استفاده قرار گرفته و قیمت ارزان تری دارد و خمیر پهن کن های itm جز گران قیمت ترین خمیر پهن کن های نوع ایرانی هستند.

قیمت خمیرپهن کن

ما در مجموعه KMC توانسته ایم که محصولی بسیار با کیفیت و مرغوب را با استیل درجه ۱ تولید کنیم که می تواند با محصولات خارجی به خوبی رقابت نماید. برای استعلام قیمت و خرید می توانید با ما در تماس باشید.

منبع : https://www.kmc-steel.com/%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D9%87%D9%86-%DA%A9%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%A7

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 4306
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه